vc-header-02

Home

Hieronder vind je een aantal foto's van buikspieroefeningen die je ook thuis kan doen. Doe altijd minimaal twee sets van twaalf herhalingen en voer de oefeningen technisch goed uit. Je kan beter weinig goed uitgevoerde herhalingen doen dan veel halfslachtige.

Crunch Brug

Na elke set 20 seconden rust nemen.

hand-knie heuprol
Na elke set 20 seconden rust 3-5 seconden vasthouden.
staand roteren supermans
Beide kanten gedurende 45-60 seconden

Extra informatie

Het gaat er bij buikspieroefeningen niet altijd om veel herhalingen te maken. Wil je sterkere en vooral goed ontwikkelde buikspieren hebben, dan zul je met minder herhalingen moeten gaan trainen en met meer gewicht. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een zware bal of dumbbles tijdens de buikspieroefeningen. Het aantal herhaling moet dan onder de 12 zitten en dan doe je tussen de 3 a 5 series. Doe dit 2 a 4 keer per week en je hebt gegarandeerd resultaat. Train je de buikspieren met meer dan 15 herhalingen, dan ben je vooral de kracht uithoudingsvermogen of snel kracht van je buikspieren aan het trainen. Dit zelfde principe van de buikspieroefeningen geldt ook voor andere fitness oefeningen.
Bron: website Gewicht Verliezen

Openingstijden

DagTijd
Maandag Gesloten
Dinsdag 19.15 - 22.00
Woensdag 15.45 - 18.00
19.15 - 21.00
Donderdag 18.45 - 21.30
Vrijdag 18.00 - 21.00
Zaterdag 10.45 - 12.30

calibris-bord-medium